بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


مسکن مهر طرحی برای خانه دار شدن همه محرومان
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/3/21

خانه دار شدن، دغدغه ای است که در طول سالیان گذشته فکر و ذکر بسیاری از خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت را به خود مشغول کرده بود و تا شروع دولت نهم کار اساسی نیز برای حل این مشکل صورت نگرفته بود که هم اکنون این غیر ممکن، ممکن شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران؛طرح مسکن مهر که در نوع خود یک انقلاب عظیم در خانه سازی کشور به شمار می رود، به دلیل عظمت و بزرگی کار و هزینه بری زیاد مورد توجه دولت های قبلی واقع نشده بود که دولت نهم و دهم با عزمی جزم به اجرای آن همت گماشت.
احداث مسکن مهر همزمان با سراسر کشور از سال 86 در آذربایجان غربی نیز آغاز شد که تا کنون کارهای بسیار بزرگ و گسترده ای در این ارتباط انجام گرفته است.
مدیر کل مسکن شهر سازی آذربایجان غربی می گوید، در زمان حاضر افزون بر 26 هزار واحد مسکن مهر در این استان در دست اجراست که با اتخاذ تمهیدات لازم هم اکنون از روند مطلوب اجرایی برخوردار هستند.
' خلیل محبت خواه ' می افزاید : در قالب اجرای این طرح افزون بر سه هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسیده و با ادامه روند فعلی نیز پیش بینی می شود نزدیک به هشت هزار واحد تا شهریور ماه امسال آماده واگذاری به متقاضیان باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت طرح مسکن مهر در خانه دار شدن افراد فاقد مسکن، مدیریت ارشد استان، اجرای طرح های مسکن مهر را در اولویت کاری خود قرار داده و از نزدیک روند اجرای طرح ها را پی گیری می کند.
محبت خواه گفت: برای رفع موانع و مشکلات مسکن مهر جلسات متعدد هفتگی و ماهانه با حضور مسوولین ارشد استان برگزار می شود که در این جلسات نهادها و سازمان های خدمات رسان موظف به همکاری با طرح های مسکن مهر می شوند.
وی، تسریع در روند احداث مسکن مهر را اولویت اول استان در بخش مسکن دانست و گفت: تعاونی های غیر فعال که باعث کند شدن روند اجرای طرح مسکن مهر استان بودند از چرخه ساخت و سازحذف شدند و در صورت کم کاری هریک از پیمانکاران و یا شرکت های تعاونی با آنان نیز برخورد قانونی خواهد شد .
استاندار آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اجرای به موقع طرح های مسکن مهر استان می گوید: اعضای تعاونی های مسکن مهر و مدیران دستگاه های اجرایی باید با اعمال مدیریت کار آمد به روند ساخت و ساز مسکن مهر شتاب بخشند.
' وحید جلال زاده' سال 90 را سال شکوفایی استان در اجرای طرح مسکن مهر عنوان کرد و افزود : مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های دولت در راستای خانه دار شدن اقشار محروم و کم بضاعت جامعه است که باید همه توان خود را برای تسریع در روند اجرای این طرح بکار بندیم .
به اعتقاد کارشناسان ، با توجه به روند مناسب اجرای این طرح در استان ضروری است به موازات احداث مجتمع های مسکونی مهر امکامات زیربنایی و رفاهی نیز در مجاورت این مجتمع ها احداث شود .
مکان یابی برای احداث مدرسه ، درمانگاه ، مسجد و مراکز تفریحی از هم اکنون آغاز و احداث این گونه امکانات رفاهی با برنامه ریزی مناسب در آینده نزدیک شروع شود .
فراهم آوردن زیرساخت هایی مانند شبکه های دفع فاضلاب ، سامانه های آب ، برق و گاز به مجموعه های مسکن مهر از مواردی است که توجه کامل و کارشناسی به آنها می تواند موفقیت دولت در زمینه اجرای طرح مسکن مهر قرین موفقیت و موجب رفاه و آسایش شهروندان شود.


منبع خبر: خبرگزاری اقتصادی ایران
تعداد مطالعه 2103 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
سهميه مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر 90هزار دستگاه است
بررسی طرح پژوهش علل و عوامل عدم سکونت مردم در بافت تاریخی
پرداخت كمك وديعه اسكان موقت مي‌تواند انقلاب عظيمي در توسعه و نوسازي بافت‌هاي فرسوده ايجاد كند
بررسی مشکلات بافت فرسوده تاریخی یزد
اختصاص تسهیلات جدید بانکی به واحد های مسکونی در محدوده بافت های فرسوده
براي اجراي پروژه‌ها روي پول مردم حساب كرده‌ايم
جلسه هماهنگی بافت فرسوده و تاریخی یزد
احداث بيش از چهار ميليون مسکن مهر
وام مسکن بافت فرسوده
بهره‌برداري از 100 هزار واحد مسكن مهر، تاكنون
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 2 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 110 مرتبه
 » بازدید دیروز: 137 مرتبه
 » کل بازدید: 2399462 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • زرگر یزدی

  • حمام خان

  • خانه علومی

  • پروژه بدنه سازی میدان شاه طهماسب

  • مرکز تجاری بهمن (بلوار بسیج )

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل

  • مجموعه مسکونی هزار درخت