بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


معاون محترم وزیر راه و شهرسازی :
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1391/12/14

5237 هکتار بافت فرسوده در استان یزد شناسایی شده است .

 

معاون  محترم وزیر راه و شهر سازی :

5237  هکتار بافت فرسوده در استان یزد  شناسایی شده است

  معاون وزیر راه و شهر سازی  گفت :  5237 هکتار بافت فرسوده در ده شهر استان یزد شناسایی شده است .

 مهندس مجید کیان پور  با بیان  اینکه بافت هاى فرسوده مسئله جديدى در مباحث شهرسازى نيست اظهارداشت : در سال هاى اخير دولت عزم خود را براى بهسازى و نوسازى اين مناطق به صورت جدى جزم كرده تا علاوه بر ارتقاى خدمات و كيفيت زندگى در اين مناطق بتواند در يك حركت انقلابى و بزرگ معضل كمبود مسكن را جبران كند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی  عمران و بهسازی شهری ایران با یادآوری اینکه  ۷۲ هزار هكتار بافت فرسوده در۴۷۱ شهر كشور شناسايى شده است، گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازى و شهردارى ها بايد با اعمال سياست هاى تشويقى زمينه مشاركت مردم و سرمايه گذاران بخش خصوصى را جهت نوسازى و بهسازى بافت هاى فرسوده شهرى فراهم آوردند.

ایشان  در ادامه افزودند :  امسال  جهت نوسازی  واحدهای مسکونی دربافت های فرسوده هزار واحد از منابع داخلى بانك ها و ۱۰۰ هزار واحد ديگر هم از محل منابع مسكن مهر، اختصاص یافت که  نرخ سود تسهيلات در قالب مسكن مهر خود مالكى به ترتيب ۹ درصد، ۷ درصد و ۴ درصد براى شهر تهران، مراكز استانها و ساير شهرها می باشد  .

مهندس کیان پور  با اشاره به  اینکه تسهيلات فوق الذکر به افراد واجد شرايط داراى فرم (ج) سبز و سرپرست خانوار پرداخت میشود. و در صورتیکه فرم ج قرمز شده باشد  ميزان نرخ سود تعيين شده در بافت هاى فرسوده در دوران مشاركت معادل۲۰ درصد و در زمان فروش اقساطى ۱۵درصد است و براى هر واحد ۲۰ تا ۲۵ ميليون تومان تسهيلات نوسازى توسط بانك هاى عامل پرداخت مى شود كه ۲۰ ميليون تومان براى روش صنعتى، ۲۲ ميليون تومان براى نيمه صنعتى و ۲۵ ميليون تومان براى تمام صنعتى است.

وی  گفت :درسال جاری تا کنون به 152واحد مسکونی در بافت های فرسوده  استان یزد جهت دریافت تسهیلات نوسازی معرفی و از این تعداد 63واحد منجر به اخذ تسهیلات شده است .

 مهندس کیان پور ساخت  دو پروژه مشارکت مردمی  بلوار بسیج  و علیجی  را   بعنوان  پروژه  الگو در بافت های  فرسوده برشمرد  و گفت :  طرح  نوسازی و بهسازی  شهرهای ابرکوه –میبد –حمیدیا ومهریز در دست تهیه میباشد و طرح بافت تاریخی یزد به تصویب کمیسون ماده 5 رسیده و ابلاغ شده و طرح بافت فرسوده در مراحل نهایی تصویب میباشد .

معاون وزیر راه و شهر  سازی   در رابطه با بیان اینکه طرح  توانمند سازی  و ساماندهی  سکونتگاههای غیرر سمی   شهر های میبد و یزد با اعتباری بالغ بر 1300  میلیون ریال  تهیه  و به تصویب ستاد توانمند سازی استان رسیده است اظهارداشت  :  تا کنون 23 محله غیر رسمی در شهرهای میبد و یزد  شناسایی  شده است  که از  این میزان  6 محله بعنوان محلات هدف با مساحت 940 هکتارانتخاب و پروژه های توانمند سازی  در بخشهای کالبدی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... در آنها تعریف شده است .

 ایشان  در پایان از مردم مومن و شریف که در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی استان یزد  سکونت دارند خواست برای اجراء طرحها با مسئولین ، همکاری و مشارکت فعال داشته باشند . 


منبع خبر: روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران
تعداد مطالعه 1826 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
بازدید
اختيار به كميته ‌ويژه براي وام‌ مسكن
بازدید
برگزاری جلسه با ریاست اداره ثبت و اسناد و املاک
جلسه کمیته فنی
تسريع در ساخت مسكن مهر اولويت فرمانداري‌ ها باشد
مسكن مهر در حال تبديل شدن به الگويي جهاني است
فراخوان تجميع‌سازي 30هزار واحدمسكوني در بافت‌فرسوده پايتخت
تشکیل جلسه با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی
سرعت احیاء و نوسازی بافت های فرسوده کشور باید شتاب بیشتری به خود بگیرد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 3 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 77 مرتبه
 » بازدید دیروز: 127 مرتبه
 » کل بازدید: 2393813 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • حسینیه ناظم التجار

  • موید علایی

  • مجموعه چهار واحدمسکونی موسوی

  • سرای درج (تیمچه چاووش)

  • مرمت و احیاء خانه صالحی کرمانی

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • کارخانه اقبال