بقعه ستی فاطمه
تصوير روز
مدفن ستی (بی بی ) فاطمه خاتون ، متوفی در قرن نهم هجری ، همسر امیر چقماق شامی که مشترکاً مسجد امیر چقماق را بنیاد نهادند .



> گروه اخبار > بافت فرسوده > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


سرپرست شركت مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران
نگارنده خبر: مدير سايت
تاریخ ثبت:1390/3/17

سرپرست شركت مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران در دیدار از خبرگزاری دانشجویان ایران ( ايسنا): مردم نقش اصلي و مهمي در نوسازي بافت های فرسوده کشور دارند

سرپرست شركت  مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران  با بيان اين‌كه مردم نقش اصلي و مهمي در نوسازي بافت فرسوده دارند و سربازان واقعي هستند، اظهار داشت : در صورت تامين منابع بافت‌هاي فرسوده طي دو برنامه پنج ساله بازسازي مي‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران مهندس محمد حسين جوانمردي در دیدار از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در نشستی با گروه اقتصادی  با بیان مطلب فوق گفت : در قانون حمايت از احيا و بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري تكليفي برعهده وزارت مسكن و شهرسازي و شركت عمران و بهسازي گذاشته شده كه نوسازي سالانه 10 درصد از محدوده مصوب بافت فرسوده است.

مهندس جوانمردي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه اين در برنامه توسعه پنجم هم اين موضوع مورد تاكيد قرار گرفته است، افزود : سرمايه اصلي بافت‌هاي فرسوده كه همان اراضي متعلق به مردم است، در اختيار بخش خصوصي است و به جز كاربري‌هاي عمومي مانند فضاي سبز و معابر كه در اختيار مديريت شهري و به ويژه شهرداري‌ها است عمده بحث به خود مردم برمي گردد و ما به عنوان دولت بايد شرايط را فراهم كنيم كه بهسازي و نوسازي براي مالكان و سرمايه گذاران املاك واقع در بافت فرسوده توجيه اقتصادي لازم داشته باشد.

ایشان  در ادامه با بيان اين‌كه در اين راستا دولت به عنوان تسهيل‌گر بسته حمايتي را در نظر گرفته است، اظهار داشت : اين بسته شامل پرداخت تسهيلات ساخت 20 تا 25 ميليون توماني به هر واحد مسكوني بدون سپرده‌گذاري است.سرپرست شركت  مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران  با اشاره  به پرداخت وديعه اسكان موقت خاطرنشان كرد: اين مسئله مدت‌ها مدنظر بوده است و اكنون درابتداي راه هستيم و به تعدادي از واحدها تسهيلات پرداخت كرده‌ايم.مهندس جوانمردي تصريح كرد: به واحد‌هايي كه حداقل عرصه 150 متر مربع را تجميع كرده باشند ،   وام وديعه اسكان موقت پرداخت مي‌شود.

پرداخت 150 هزار واحد تسهيلات در سال 90

 

وي با تاكيد بر اين‌كه ريزدانگي كه يكي از شاخص‌هاي تعيين محدوده بافت فرسوده است با تجميع و تامين عرصه حداقل 150 متر از بين مي‌رود، گفت: در سال 90 براساس پيگيري‌ها و اهدافي كه توسط مقام عالي وزارت مسكن و شهرسازي تدوين شده 150 هزار واحد تسهيلات را در اختيار مردم قرار مي‌دهيم.

سرپرست شركت  مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران  گفت : در سطح كشوربه جز كلان‌شهر تهران حدود 70 واحد در هكتار را واحدهاي مسكوني در نظر مي‌گيريم.

نوسازي 200 هزار واحد در سال 90

 

مهندس جوانمردي تصريح كرد: از زماني كه پرداخت تسهيلات را آغاز كرده‌ايم 25 تا 30 درصد واحدهاي نوسازي شده تسهيلات دريافت نمي‌كنند.ایشان  افزود: پيش‌بيني مي‌كنيم با دريافت 150 هزار واحد تسهيلات حدود 200 هزار واحد مسكوني در سال 90، در محدوده بافت‌هاي فرسوده نوسازي شود كه اين ميزان دو هزار و 800 هكتار خالص مسكوني را در برمي‌گيرد.وي گفت: كليه دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط براساس قانون حمايت از احيا و بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده بايد برنامه‌هاي اجرايي خود را در بخش خدمات رساني براي تامين و ارتقا زيرساخت‌هاي اساسي بافت‌هاي فرسوده اختصاص دهند كه به طور قطع اين اقدم تحول اساسي در حوزه بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده در سال جاري ايجاد خواهد كرد.

نوسازي تنها 5 هزار هكتار بافت فرسوده تا پايان سال گذشته

 

سرپرست شركت عمران و بهسازي شهري در پاسخ به اين سوال كه تاكنون چه ميزان از بافت‌هاي فرسوده احيا شده‌اند؟ اظهار داشت : تاكنون با گرد كردن عدد ميزان بافت فرسوده بازسازي شده هفت درصد اعلام مي‌شد و عدد واقعي زير هفت درصد بوده ‌است.

وي با اشاره به اينكه اقدامات اساسي در راستاي بازسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده طي چهار سال گذشته انجام شد، تصريح كرد:‌65 هزار هكتار بافت فرسوده مصوب در سراسر كشور داريم كه تا پايان سال گذشته حدود پنج هزار هكتار بهسازي و نوسازي شده است.مهندس جوانمردي  در ادامه گفت : انشاالله با تامين منابع و آنچه كه در قانون و در برنامه توسعه پنج ساله آمده منابع مورد نياز و اعتبارات تملك دارايي و همچنين اعتبارات مورد نياز بخش عمومي غير دولتي كه شهرداري‌ها هستند، تامين شود و سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه بهسازي و نوسازي روندي فزاينده نسبت به سال گذشته داشته باشد.سرپرست شركت  مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران  در پاسخ به اين سوال اولويت با نوسازي پلاكي است يا انبوه سازی ؟ اظهار داشت : به دليل پراكندگي كه در نوسازي پلاكي مشاهده مي‌شد اين امر مورد تجديد نظر قرار گرفت بنابراين از سال گذشته مسئله نوسازي با روش بلوكي را در مجموعه و دستگاه‌هايي كه مسئله بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده را دنبال مي‌كنند مطرح كرديم.وي در ادامه گفت: به طور قطع نوسازي بلوكي شرايط را در راستاي ارتقا خدمات عمومي مورد نياز محلات، بهتر فراهم مي‌كند و در نتيجه بافت از انسجام بيشتري برخوردار خواهد بود.

راه‌اندازي دفاتر نوسازي محلات به زودي

مهندس جوانمردي به ايجاد دفاتر نوسازي محلات اشاره و تصريح كرد: در فرصت ايجاد شده براي راه‌اندازي دفاتر نوسازي محلات مسئووليت سنگيني برعهده اين دفاتر گذاشته شده است كه بتوانند فرهنگ‌سازي كرده و اطلاع رساني مناسبي به ساكنان و مالكان بافت فرسوده داشته باشند و همچنين بين سازندگان، انبوه‌سازان، سرمايه‌گذاران و مالكان ارتباط ايجاد كنند تا با رويكرد بهسازي بلوكي بحث بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده پيش برود.سرپرست شركت  مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران  افزود: دستورالعمل اجرايي دفاتر بهسازي و نوسازي توسط وزير كشور به استانداري‌ها و شهرداري‌ها ابلاغ شده و انشاالله به زودي شاهد راه اندازي اين دفاتر باشيم.

بهسازي بافت فرسوده نياز مند عزم جهادي ملي است

مهندس جوانمردی  در پاسخ به اين‌كه چه زماني شاهد بازسازي كل محدوده‌هاي بافت فرسوده خواهيم بود؟ اظهار داشت : اقداماتي كه درباره بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده به عمل مي‌آيد با مطالعه، طراحي و اجراي يك پروژه عمراني كاملا متفاوت است به عبارت ديگر در بخش كارهاي عمراني غير از بحث بهسازي و مطالعات انجام و طراحي صورت مي‌گيرد سپس برآورد انجام مي‌شود و به دنبال تامين منابع اعتباري مي‌رويم اما در حوزه بهسازي و نوسازي ابعاد مختلف بايد مدنظر قرار بگيرد كه يكي از مهمترين آنها مسئله مالكيت است.

ایشان  گفت: مالكيت بافت‌هاي فرسوده متعلق به دولت نيست و نمي‌توانيم با توجه به آن بهسازي و نوسازي را با يك اقدام در حوزه پروژه‌هاي عمراني مقايسه كنيم به عبارت ديگر مسائل فرهنگي اجتماعي، قوميتي به دليل استقرار در محلات مختلف و حتي مسائل امنيتي بايد مدنظر قرار گيرد.سرپرست شركت  مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران   تصریح کرد : يك عزم ملي و جهاد ملي در ارتباط با موضوع بهسازي بافت‌هاي فرسوده بايستی  اتفاق افتد تا مدت زمان بازسازي كاهش يابد.

نوسازي كل بافت فرسوده طي 10 سال در صورت تامين بودن منابع

وی  در ادامه با بيان اين‌كه اين امر به منابعي كه براي تامين زيرساخت‌ها در نظر گرفته مي‌شود و آمادگي و پذيرش مردم در ورود پيدا‌كردن به بحث نوسازي و بهسازي بستگي دارد، تصريح كرد: با تامين شرايط لازم و ضوابطي كه تسريع‌كننده بهسازي و نوسازي است و همچنين ارائه‌ي تسهيلات و خدماتي كه مي‌تواند اين امر را در كوتاهترين زمان محقق كند و با همكاري مديريت شهري بايد به نوسازي بافت‌هاي فرسوده سرعت ببخشيم.

به گفته مهندس جوانمردی  حضور و فعاليت شركت‌هاي خدماتي و مجموعه دستگاه‌هاي اجرايي مي‌تواند موضوع بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده را تسريع كند.ایشان  تاكيد كرد: بايد به يك اجماع كلي رسيد و براساس آنچه كه در قانون آمده طي 10 سال و يا دو برنامه پنج ساله بايد به نتيجه برسيم اما اين امر مستلزم تامين ‌بودن منابع لازم نيز است.

بافت فرسوده، در زمان زلزله دچار بيشترين خسارات مي‌شود

سرپرست شركت  مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران  با اشاره به اين‌كه يكي از آسيب‌پذيرترين محدوده‌هاي جمعيتي ما در مقابل بروز حوادث طبيعي و به ويژه زلزله بافت فرسوده است، اظهارداشت : به دليل ناپايداري سازه‌اي كه ابنيه واقع در بافت فرسوده شهري و روستايي دارند، بيشترين صدمات هنگام بروز زلزله در اين مناطق به‌وقوع مي‌پيوندد بنابراين بايد از اين فرصت الهي استفاده كرده و از زمان به نحوي استفاده كنيم كه بيشترين اثربخشي را در كوتاه‌ترين زمان در بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري و روستايي داشته باشيم.جوانمردي تصريح كرد: رويكردي كه در وزارت مسكن و شهرسازي بوده و اقداماتي كه براي مقاوم‌سازي مسكن روستايي انجام شده است، بسيار ارزشمند است و خوشبختانه بخش عمده‌اي از كار انجام شده است.

افزايش تسهيلات بافت فرسوده

سرپرست شركت  مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ایران  تصريح كرد:تسهيلاتي كه هرساله به نوسازي بافت فرسوده اختصاص داده مي‌شود روبه افزايش است به طوري كه در در سال 88 حدود 39 هزار واحد تسهيلات، 89، 60 هزار واحد و در سال جاري هم 150 هزار واحد تسهيلات پرداخت مي‌شود و در برنامه‌ي سال 91 پيش‌بيني شده حداقل 200 هزار واحد تسهيلات پرداخت شود.به گفته ایشان  در سال 92، 260 تا 270 هزار واحد تسهيلات پرداخت مي‌شود.


منبع خبر: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران
تعداد مطالعه 2052 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
جلسه شورای مسکن
مصوبات جلسه شورای مسکن استان در خصوص اعتبار مسکن مهر دربافت فرسوده
اختصاص تسهیلات جدید بانکی به واحد های مسکونی در محدوده بافت های فرسوده
آیا میدانید!!
اسامی با نکهای ارائه کننده تسهیلات در محدوده بافت های فرسوده اعلام شد
بررسی برنامه اجرایی سال 92
احداث بيش از چهار ميليون مسکن مهر
تقدیر و تشکر
پرداخت تسهیلات ارزی به مسکن مهر
مسکن مهر باعث کاهش تورم شد
  نظر بدهید:
* نام:  
* ایمیل:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
به وب‌سايت اطلاع‌رساني شركت عمران و مسكن سازان استان يزد خوش آمديد.






مقالات
معرفی شرکتهای عمرانی
جستجو در سایت
آمار سایت
 » شروع سایت: فروردین 1385
 » خبر ثبت شده: 778 مورد
 » مقاله ثبت شده: 51 مورد
 » در حال بازدید: 4 نفر
 » بیشترین بازدید همزمان: 463 نفر
 » بازدید امروز: 30 مرتبه
 » بازدید دیروز: 127 مرتبه
 » کل بازدید: 2393766 مرتبه
 » میانگین: 429 بازدید در روز

پروژه هاي مسكن سازان

  • مجموعه 16 واحدی سحر یزد

  • کارخانه اقبال

  • خانه اولیاء

  • ساختمان تجاري- فرهنگي ياسپيرين

  • مجتمع تجاری یاسپیرین ( علیچی )

  • حسینیه ناظم التجار

  • بازارچه صنایع دستی شاهزاده فاضل